Cathy Marston Choreographer

Hamlet

Hamlet

A new interpretation of Shakespeare’s play from the perspective of Queen Gertrude.

Premiere: 11th February 2017, Ballett im Revier, (Musiktheater im Revier) Gelsenkirchen, Germany

Choreography: Cathy Marston

Music: Arrangement by Philip Feeney of music by Schnittke, Purcell, Part and Feeney

Design: Ines Alda

Length: 85 mins with 1 interval

Video: Act 1 Act 2

Gallery

"A danced masterwork… without words, dumb, but with an intensity of psychological expressiveness, of artistic daring, which can hardly be surpassed… What the dancers, inspired by Cathy Marston, both physically and mentally comprehend and perform, is truly outstanding… Great applause, standing ovations - despite or just because of the high demands on the eye, mind and ear: once again, the Gelsenkirchen ballet has succeeded in creating a work of art."

"Ein tänzerisches Meisterwerk… Ohne Worte, stumm, aber mit einer Intensität an seelischer Ausdruckskraft, an artistischem Wagemut, der kaum zu überbieten ist. Schöpferische Zusammenstöße… Was die Tänzerinnen und Tänzer, inspiriert durch Cathy Marston, körperlich wie seelisch begreifen und leisten, ist wirklich herausragend… Großer Beifall, Ovationen im Stehen - trotz oder gerade wegen der hohen Ansprüche an Auge, Verstand und Ohr: Wieder einmal ist dem Gelsenkirchener Ballett ein Kunstwerk von Rang gelungen."
Ruhrnachrichten.de

"So this intimate ballet evening offers well-drawn characters, a clear scenario, stylish costumes and the best dance."

"So bietet denn dieser intime Ballettabend immerhin gut gezeichnete Charaktere, ein klares Szenario, stilvolle Kostüme und besten Tanz."
Tanznetz.de

"The British choreographer, for the third time a guest at the Compagnie, is again devoted to the transformation of a literary classics into surprising, expressive movement art, according to Chekhov's "Three Sisters". This time, too, she extracted from the submission an essence, her essence…a great dance evening."

"Die britische Choreografin, zum dritten Mal zu Gast bei der Compagnie, widmet sich nach Tschechows „Drei Schwestern“ erneut der Verwandlung eines Literaturklassikers in überraschende, expressive Bewegungskunst. Auch diesmal extrahiert sie aus der Vorlage eine Essenz, ihre Essenz… Tänzerisch ein großer Abend."
IKZ – online.de

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